Google Haritalar’ da üst sıralarda çıkmak isteyen birçok işletme sahibi, birçok yerel işletme için fazladan müşteri kazanmak ve satışlarını arttırmak isteyenler için oldukça etkilidir. Eğer bir işletmeniz varsa, Google’da etkili bir şekilde varlığı olursa ve yerel SEO çalışmalarınızı başarıyla yaptıysanız, potansiyel müşterileri kazanma oranınız bir hayli fazla. Google haritalara adres ve yer ekleme işlemini yapmanız, firmanızın ilerleyen süreçteki gelişimi ve büyümesi için önem arz etmektedir.
Google adres ekleme adımlarını dikkatlice uygularsanız, google haritalarda daha üst sıralarda yer görünebilirsiniz. Bu yazımızda sizlere bir kaç google tüyosu vermeye çalışacağız. Nedir bu tüyolar, Google maps işletme ekleme nedir? Harita SEO adımları nedir? Google harita SEO işlemi nasıl daha etkili bir şekilde yapılır? Google haritalarda nasıl üst sıralara çıkılır? Gibi önemli soruların cevabını vereceğiz.
Google Adres Ekleme Neden Önemlidir?
Google’da arama yapan kullanıcıların büyük bir kısmı, yerel bazlı ve yakındaki işletmeleri bulmaya yönelik aramalar yapıyor veya konum bazlı arama yapıyor. Örneğin; elektrikli süpürgesi bozulan birisi “elektrikli süpürge tamircisi” gibi kelimeleri aratıyor. Dışarıda olan ve acil bir ihtiyacı olan kişiler ise direkt olarak yakın çevredeki işletmeleri bulmaya çalışıyor. Google adres ekleme işlemini yapmış olan firmalar hemen burada göz önüne geliyor ve müşterileri otomatik olarak kazanmış oluyor. Çünkü google haritalara işyeri ekleme, yerel SEO’yu daha fazla güçlendirdiği gibi iş yerlerinin en kolay yoldan google aramalarında üst sıralarda yer almasını da sağlıyor.
Google, ziyaretçilerine her zaman en iyi deneyimi sunacak sonuçları gösterir. Eğer bir firma, kendi işletmesini Google’a eklemiş ve tüm bilgilerini eksiksiz bir biçimde sisteme girmişse ziyaretçilere daha kapsamlı bir deneyim sunar. Çünkü, Google Benim İşletmem vasıtasıyla, haritalara işletme ekleme işlemini yapmış olan kullanıcılar; adres, telefon numarası, yol tarifi ve Google yorumları gibi bilgilerin müşterilerine gözükmesini sağlıyorlar. Bu sayede müşteriler de sizin işletmenizle direkt olarak etkileşime geçebilir ve istediklerini kolayca elde edebilirler. O yüzden Google adres ekleme servisi, ziyaretçilere daha yüksek deneyim sunmanızı ve buna bağlı olarak daha üst sıralarda yer almanızı sağlıyor.
Sizler de ilgili anahtar kelimelerde en üst sırada yer almak istiyorsanız, site içi SEO çalışmalarınızı yerel SEO ile güçlendirmelisiniz. İşletmeler için hayati öneme sahip olan bu uygulamayı daha iyi bir şekilde yapabilmeniz için sizlere bir kılavuz hazırladık. İsterseniz birlikte Google adres ekleme adımlarına göz atarak nasıl daha üst sıralarda yer alabileceğinize bakalım.
Google Harita SEO Rehberi
Yazımızın bu kısmında sizlere Google haritalarda nasıl daha üst sıralarda yer alabileceğinizi madde madde göstereceğiz. Haydi gelin ilk tavsiyemizle harita SEO rehberimize bir giriş yapalım.
1. Google Benim İşletmem Verilerinizi Güncelleyin. (Google Adres Ekleme)
Eğer işletmenizin haritalarda yer almasını istiyorsanız Google Benim İşletmem platformuna giriş yapmanız ve burada tüm bilgilerinizle bulunmanız şart. Çünkü Google adres ekleme işlemi, Benim İşletmem servisi üzerinden yapılıyor. Öncelikle bu platforma üye olmalı ve işletmeniz adına resmi bir Benim İşletmem hesabı açmalısınız. Böylece harita SEO çalışmalarınıza bir giriş yapabilir ve atacağınız diğer adımları planlamaya başlayabilirsiniz.
Benim İşletmem servisine giriş yaptıktan sonra, firmanıza ait bilgileri güncellemeniz ve tamamen doldurmanız gerekiyor. Müşterilerinizin aramasıyla en alakalı sonuçlar arasında yer almak istiyorsanız firma bilgilerinizin şeffaf ve anlaşılır olması gerekiyor. Bu yüzden Benim İşletmem sistemine telefon numarası, çalışma saatleri, adres, işletme kategorisi, işletme özellikleri, fotoğraflar, web sitesi ve çalışan bilgileri gibi detayları girmeniz gerekiyor.
2. Konumunuzu Doğrulayın. (Google Adres ekleme)
Bu aşamaları tamamladıktan sonra, Benim İşletmem için ve harita SEO için yapabileceğiniz en önemli kısma gelmiş bulunuyoruz: Google adres ekleme. Adres ekleme işlemi hem hizmet yarıçapınızı belirlemede hem de Google’ın sizi güvenilir işletme olarak seçmesinde büyük rol oynuyor. Eğer firmanızı Google tarafından doğrulatırsanız ve konumunuzu doğrularsanız, haritalarda yer alabilir ve yerel sonuçlarda daha üst sıralara çıkabilirsiniz.
Bunun için posta yoluyla (telefon, e-posta ve direkt doğrulama gibi seçenekler tüm işletmeler için aktif değildir.) adresinizi doğrulamalısınız. Benim İşletmem’den doğrulama kısmına girerek Google adres ekleme işlemine başlayabilirsiniz. Yaklaşık iki hafta süre içinde işletmeniz Google tarafından onaylanmış olacak ve haritalarda yer alabileceksiniz. Eğer Google Benim İşletmem hesabı doğrulama konusunda problem yaşıyorsan, buraya tıklayın.
3. Çalışma Saatlerinizi Belirtin.
Çalışma Saatleri, Google Harita sıralamasını etkileyen diğer unsurlardan bir tanesidir. Çalışma saatleri direkt olarak kullanıcıyı ve müşteriyi etkilediğinden, aktif olduğunuz saatlerde müşterilerin karşısına daha çok çıkarsınız. Eğer Google sizin çalışma saatlerinizden haberdar olursa, müşterilere “Bu işletme şu an açık, buraya gidebilirsin.” Mesajı verecektir. Bu yüzden Harita SEO yaparken çalışma saatlerinizi tam ve eksiksiz bir şekilde belirttiğinizden emin olun.
4. Kullanıcı Yorumlarına Önem Verin.
Harita ve yerel SEO’yu etkileyen en önemli etkenlerden birisi de müşterilerinizin işletmeniz hakkında yaptığı yorumlardır. Eğer işletmeniz yüksek puana sahipse ve birçok müşteriden olumlu geri dönüş aldıysa, Google sizleri diğer kullanıcılara da önerecektir. Ayrıca potansiyel müşterileriniz de bu yorumlara bakarak sizlerin kaliteli bir hizmet verip vermediğinizi anlayabilirler.
Google adres eklemeden sonra en önemli aşama olan Google yorumlarını yükseltmenin tek yolu ise daha kaliteli bir hizmet vermektir. Geri dönüşleri en iyi şekilde değerlendirip yorumlara yanıt vererek ve sürekli kendinizi geliştirerek hızlı bir şekilde yükselebilirsiniz. Ayrıca mesajlaşma özelliğini aktif ederek de geri bildirim almaya devam edebilirsiniz. Unutmayın, müşteriler Google yorumlarına çok önem verir ve kötü yorumlara sahip işletmeleri tercih etmekten kaçınırlar.
5. Benim İşletmem Sayfanıza Çeşitli Fotoğraflar Yükleyin.
Fotoğraflar, müşterilerin karar vermesinde ve Google’ın sizin işletmenizi tanımasında büyük rol oynuyor. Eğer işletmenizi tam anlamıyla yansıtan güzel bir yayın oluşturursanız, insanlar buraya bakarak sizin işletmenize gelmeye karar verebilirler. Ayrıca Google da sizin işletmenizin müşterilere iyi bir deneyim yaşatacağını düşünür ve sizleri üst sıraya yerleştirir.
Ekleyeceğiniz fotoğraflar arasında mutlaka bir 360 derece fotoğraf bulunmalıdır. Fotoğraflarınız yüksek çözünürlükte olmalı, ürün ve hizmetlerinizi tanıtacak biçimde çekilmelidir. Bunun yanında Benim İşletmem sayfasında yayın yaparsanız da güncelliğiniz artacak, sayfanıza gelen müşteri sayısı yükselecektir.
6. Anahtar Kelimeleri ve Yazıları Kullanın
Harita SEO çalışmalarınızı güçlendirmek için öncelikle mutlaka işletmenize anahtar kelimelerinizi geçirmeniz gerekiyor. Örneğin, çilingirlik hizmeti veriyorsanız, mutlaka çilingir kelimesinin geçmesi gerekiyor. Bunun yanında, işletmenize bir kısa ad oluşturduğunuz takdirde insanların sizi akıllarında tutması kolaylaşacak ve müşteri sayınız yine artış gösterecektir.
Bunları yaptıktan sonra işletmenizi tanıtan kısa, öz ama etkili bir yazı eklemeniz gerekiyor. Benim işletmem hesabınıza bu yazıyı eklerken, içinde konumunuzla birlikte anahtar kelimenizi kullanmalısınız. Örneğin, çilingir dükkanınız İstanbul Şişli’de görev yapıyorsa, “Şişli Çilingir” gibi anahtar kelimeleri yazınızda geçirmelisiniz. Böylece daha üst sıralarda çıkma şansınız artacak, ziyaretçileriniz çoğalacaktır.
Google Haritalarda Üst Sıralara Çıkmak Neye Bağlıdır?
Google Haritalar’ da üst sıralarda yer almak, birden fazla parametreye bağlıdır. Google algoritması sizin işletmenizi fayda sırasına göre dizer, müşteri için hangi işletme daha faydalıysa onu ilk sıraya koyar. Gelin bu kriterlerin ne olduğuna bir bakalım.
Alaka Düzeyi: Eğer işletmeniz, müşterinin yaptığı aramalarla alakalıysa, Google’ın sizi üst sıraya yerleştirme oranı artar. Bu alaka düzeyini de bahsettiğimiz gibi bilgilerini güncelleyerek arttırabilir, arama kapsamınızı ve anahtar kelime hedeflerinizi genişletebilirsiniz.
Konum: Harita sonuçlarında, kullanıcıların sizlere uzaklığı ve konumu büyük önem taşıyor. Eğer arama yapıldığı anda müşteriler sizlere yakınsa işletmeniz çok daha başlarda yer alıyor.
Önem: İşletmenizin önemi ve değeri, sıralamanızı büyük ölçüde etkileyecektir. Örneğin devlet kurumları ve büyük isim yapmış holdingler ilk sıralarda çıkarken, bilinmeyen adresler daha sonra çıkacaktır. Bunu geliştirmek için işletmenize gelen yorumları arttırmaya ve sizlere puan veren müşteri sayısını çoğaltmaya önem vermelisiniz.
Google adres ekleme adımlarımızı takip ederek ve verdiğimiz tavsiyelere uyarak sizler de sıralamanızı arttırabilirsiniz. Yorumlarınız arttıkça işletmenizin önemi artacak ve daha çok müşteri kazanacaksınız.
Daha fazlası için bizi takip etmeyi unutmayın 🙂
Yorum Yaz