SEO Analizi ne kadar profesyonel bir şekilde yapılırsa markanızın arama motoru optimizasyonu başarı oranı oldukça fazla olacaktır.
Dijital pazarlama stratejileri ile hedef kitlelerinde yer alan kişilere ulaşmayı amaçlayan kurumsal firmalar, online alışveriş siteleri ve diğer markalar mutlaka seo ya önem vermelidir. Yapılacak seo analizi sayesinde alacağınız brifler sonucunda markanızın bilinirliğini artıtmış olacaksınız ve aynı zamanda belirlenen anahtar kelimelerde ön sıralarada olarak satışlarınızı artıracaksınız.Google Ads reklamlarından sosyal medya pazarlamasına ve SEO’ya kadar olan her çalışma markalar için bir dijital pazarlama stratejesidir.
Genellikle sosyal medya pazarlaması, Google Ads gibi dijital pazarlama yöntemleri daha çok bütçe gerektiren dijital pazarlama çalışmaları olduğu için günümüzde birçok marka SEO çalışmalarına önem vermektedir. SEO çalışmaları ile Google’da görünür olmak isteyen markaların da en önem vermesi gereken süreçler arasında SEO Analizi yer alır.
SEO Analizi Nedir?
Seo analizi, bir web sitesi ya da eticaret sitesi bulunan kişi ve işletmelerin arama motorlarında ön plana çıkabilmek için sitelerinde yer alan problemleri analiz etmesine verilen isimdir. Seo analizi çalışmalarında SEO analiz araçları kullanan işletmeler anahtar kelime analizi, backlink analizi, başlık ve meta açıklaması, site map gibi alanlarda analiz yapabilmektedir.
Google Site Sıralama Takibi Yapın
SEO Analizi yaparken ilk olarak markaların yapması gereken çalışma Google Sıralama Takibi olmalıdır. Çünkü arama motoru optimizasyonu çalışmalarının asıl amacı Google arama sonuçlarında ilk sıralara çıkmaktır. Bu nedenle SEO Çalışmalarındaki başarısını görmek isteyen her markanın ilk olarak Google sıralamalarını kontrol etmesi gerekir.
- Ahrefs
- Semrush
Gibi analiz araçları içerisinde yer alan özellikler sayesinde markalar ilk olarak belirli anahtar kelimelerde hangi sırada yer aldığını tespit edebilmektedir. Bunun yanı sıra Google Chrome uygulaması için kullanılan SERP sonuçları gibi toolar da bulunmaktadır. Sizler de ilk olarak Ahrefs ve Semrush ile sitenizi bağlayabilir ve sizin için önemli olan kelimeleri ekleyerek sıralama takibini yapabilirsiniz.
İçerik Analizi ve İçerik Kalitesi Artırma
SEO Analizi çalışmalarında bir sayfanın sıralamasını etkileyen en önemli unsurların başında içerik kalitesi yer almaktadır. Genellikle içerik kalitesi iyi olan sayfalar Google’da daha kolay ve hızlı bir şekilde ön plana çıkarken içerik kalitesinde problem olan sayfalar ise arama sonuçlarında alt sıralarda yer alır.
Bu nedenle her markanın içerik analizi yapması oldukça önemlidir. SEO Analizinin önemli bir parçası olan içerik analizini yaparken de markaların:
- Başlık
- Alt Başlık
- URL
- İçerik uzunluğu
- Anahtar kelime yoğunluğu
- Görseller
- Backlinkler
Gibi önemli unsurları göz önünde bulundurarak hareket etmesi gerekir. Bununla beraber içeriklerin daha kaliteli olması için meta tag ve meta descriptionlara da önem verilmesi gerekmektedir.
Yorum Yaz